4 knapperige KitKat® feitjes

1.5 min Leestijd
|
4 knapperige KitKat® feitjes

De KitKat® geschiedenis is verrassend! De naam voor de iconische wafel & chocolade combi is gebaseerd op een Londens literaire, politieke club uit de 18e eeuw. De naam was afgeleid van de naam van de eigenaar van de winkel, Christopher Catling. De Kit Cat club bestond uit veel leden van adel, schrijvers en kunstenaars: de ‘Kit Cats’

 

Have a break, have a...

Wanneer je aan een break denkt, denk je aan KitKat®. Maar hoe lang is KitKat® al verbonden aan de break? De eerste advertentie waarin KitKat® wordt gerefereerd wordt aan de break is geplaatst in 1937. Vervolgens duurde het ruim 20 jaar voordat de slogan “Have a Break, have a KitKat®” in 1958 aan KitKat® werd verbonden.

 

Geluk in Japan

KitKat® wordt in Japan uitgesproken als 'kitto katsu to', wat daar 'veel geluk' betekent. Daarom wordt KitKat® door veel Japanse studenten als geluksbrenger gekocht of gegeven. Japan staat ook bekend om de bijzondere en opvallende KitKat®-smaken die daar te koop zijn. Durf jij een hap te nemen uit één van de Japanse KitKat®-smaken: zoete aardappel, wasabi, rode peper, zoete maïs of watermeloen met zeezout?

 

KitKat® - 100% gecertificeerde duurzame cacao

KitKat® is het eerste wereldwijde chocolademerk dat alleen 100% gecertificeerd duurzame cacao inkoopt. Dit hebben we bereikt dankzij het Nestlé Cocoa Plan dat streeft naar betere landbouwmethoden, betere cacao en betere levensomstandigheden.

 

Om dit nieuws te verspreiden, reisde YouTuber Louis Cole voor ons naar Ivoorkust om alles te weten te komen over het Nestlé Cocoa Plan. Zijn reis is te zien in drie YouTube-films, die elk gaan over één van de drie pilaren van het Nestlé Cocoa Plan.

 

Nestlé ondersteunt kinderonderwijs vanuit het Nestlé Cocoa Plan en heeft al meer dan 40 scholen gebouwd in Ivoorkust. Zo is de kans op educatie vergroot voor meer dan 10.000 kinderen en jongeren en helpt Nestlé bij het uitbannen en voorkomen van kinderarbeid.

 

Duurzaamheid