In een wereldwijde campagne worden kijkers meegenomen op een epic break met KitKat® en The Lord of the Rings: The Rings of Power. Op 19 augustus startte KitKat® een digitale en out of home campagne rondom de première van de serie op 2 september. Zoals bij alle legendarische avonturen, bleef het hier niet bij. Sinds 2 september zien fans de karakters uit de serie - Galadriel, Arondir, Nori Brandyfoot en Prince Durin IV – niet alleen terug op Prime Video maar ook op de winkelvloer. Bij aankoop van 2 KitKat® producten maakten zij namelijk kans op Amazon prijzen (deze campagne is helaas afgelopen, maar hou onze website in de gaten voor toekomstige acties).
Voor de campagne werd een video gemaakt, geïnspireerd op de trailer die eerder dit jaar werd gebruikt voor de onthulling van de serie. De video begint in een rotsachtig, berglandschap waar gesmolten chocolade door de scheuren in het oppervlak stroomt voordat het naar beneden stort in een vallei, met muren die verdacht veel lijken op KitKat®-wafels. De chocolade stromen komen samen op de bodem van de vallei en nemen in een stroomversnelling het hele scherm over met gesmolten chocolade. De iconische KitKat® reep speelt een hoofdrol in de video wanneer deze uit het chocolademeer omhoog komt. Het Elfenschrift verschijnt op elke reep voordat het op magische wijze verandert in KitKat®.
Prime Video’s The Lord of the Rings: The Rings of Power brengt voor het eerst J.R.R. Tolkien’s legendarische Tweede Era van ‘Middle-Earth’ op het scherm. Dit epische drama begint duizenden jaren voor de gebeurtenissen in J.R.R. Tolkien’s boeken ‘The Hobbit’ en ‘The Lord of the Rings’, en neemt de kijker mee in een tijdperk waar grootmachten werden gesmeed, koninkrijken floreerden en ten onder gingen, onwaarschijnlijke helden op de proef werden gesteld, hoop aan de fijnste draadjes hing, en een van de grootste schurken die ooit uit Tolkien's pen vloeide die dreigde de hele wereld in duisternis te hullen. De serie begint in een tijd van relatieve vrede en volgt een groep oude en nieuwe personages die de confrontatie aangaan met de lang gevreesde terugkeer van het kwaad in ‘Middle-Earth’. Van de donkerste diepten van de Nevelbergen, tot de majestueuze bossen van de elfenhoofdstad Lindon, tot het adembenemende eilandenrijk Númenor, tot de verste uithoeken van de kaart, deze koninkrijken en personages zullen een erfenis nalaten die nog lang na hun dood voortleeft.
De serie wordt geleid door showrunners en executive producers J.D. Payne & Patrick McKay. Uitvoerend producenten zijn Lindsey Weber, Callum Greene, J.A. Bayona, Belén Atienza, Justin Doble, Jason Cahill, Gennifer Hutchison, Bruce Richmond en Sharon Tal Yguado en producers Ron Ames en Christopher Newman. Wayne Che Yip is uitvoerend co-producent en regisseert samen met Bayona en Charlotte Brändström.
Prime Video
Prime Video biedt toegang tot populaire films en tv-series, waaronder bekroonde Amazon Originals. Prime Video is slechts een van de vele entertainment voordelen die zijn inbegrepen in een Prime abonnement. Amazon Prime omvat ook gratis en snelle bezorging van miljoenen producten zonder minimum bestelbedrag. Daarnaast krijg je toegang tot maandelijks exclusieve in-game loot, gratis games en een gratis abonnement op Twitch.tv. Maak je gebruik van onbeperkte opslagruimte voor foto’s met Amazon Photos en deel je deze voordelen met je gezin. Prime kun je 30 dagen gratis proberen, aanmelden kan via amazon.com/prime.