Een stevige lancering van de KitKat® Chunky

1 min Leestijd
|
Een stevige lancering van de KitKat® Chunky

De KitKat® Chunky lag vanaf april 1999 voor het eerst in de Britse winkels. In de eerste weken gingen er in het Verenigd Koninkrijk al meer dan 50 miljoen stuks over de toonbank! Het was het zonneklaar dat de KitKat® Chunky een publieksfavoriet was geworden. Binnen zes maanden had meer dan 20 procent van de Britse bevolking de nieuwste KitKat® geprobeerd. Het grote succes leidde ertoe dat de KitKat® Chunky zich verspreidde over Europa. In 2001 kwam KitKat® Chunky naar Nederland. Vijf jaar later werden 200.000 stuks van de KitKat® Chunky verkocht… per dag! Wanneer je vandaag de jaarlijkse KitKat® Chunky productie op straat zou leggen, zou je uitkomen op een 7469,5 kilometer lange slinger…

 

Sindsdien blijft de KitKat® Chunky zich vernieuwen door regelmatig met nieuwe smaken op de markt te komen. Vorig jaar bijvoorbeeld “Salted Caramel Popcorn”, gemaakt van krokante wafel omhuld met een verrukkelijke laag melkchocolade en een vulling met gezouten karamel-en popcornsmaak. Dit jaar koos de KitKat® voor eenvoud met de wereldberoemde smaak: Caramel! Een krokante wafel omhuld met een heerlijke laag melkchocolade en een met zachte karamel. Net zoals alle andere KitKat® candybars is ook de KitKat® Chunky Caramel gemaakt van 100% gecertificeerd duurzame cacao via het Nestlé Cocoa Plan.

Duurzaamheid